Skarp reklamebyrå 20 års jubileum logo

Bør du oppdatere innholdet på din nettside?

Er du en av dem som har fått ny nettside de siste årene? Det finnes flere grunner til å fortsette utviklingen og oppdatere nettsiden med relevant innhold.
DET Å HOLDE NETTSTEDET SITT OPPDATERT ER VIKTIG FOR Å VÆRE NYTTIG FOR DE SOM BESØKER SIDEN DIN.

En nettside er din bedrifts ansikt utad og skal representere ditt firma. Den må være strukturert og informativ og vise tydelig hvem bedriften er og hva dere tilbyr.

Når alt dette er på plass så kommer neste punkt: Er nettsiden din oppdatert?

Her er 3 gode grunner til å oppdatere nettsiden med jevne mellomrom:

1. Få større troverdighet

Er alle ansatte på plass med riktig tittel og kontaktinformasjon? Er nyhetssakene fortsatt aktuelle? Har produktene oppdaterte priser?

Feil og utdatert informasjon kan lett føre til at kundene mister tiltro til deg og din bedrift. Informasjonen på nettsiden må derfor være riktig og oppdatert.

2. Ha kontroll på informasjonen

Godt og tidsaktuelt innhold er svært viktig. Tenk ikke bare gjennom hvilket innhold bedriften ønsker å fortelle om men hvilket innhold som er viktig for kundene dine.

Innholdsmarkedsføring er ikke et nytt begrep, men likevel svært viktig. Du eier din egen nettside, og har mulighet til å publisere verdifullt innhold som er spesialtilpasset dine kunder. Dette innholdet kan også deles i sosiale medier, det vil gi stor verdi til punktet under.

3. Bli mer synlig

Å bli mer synlig betyr at du blir sett av flere potensielle kunder og mer kjent i markedet. Ved å komme høyt opp i søk på Google vil du få mer relevant trafikk av interesserte kjøpere som kan gi mer lønnsom vekst. Arbeidet med søkemotoroptimalisering er derfor viktig og bør prioriteres jevnlig. Det er flere grep som kan gjøres for at du skal bli mer synlig for aktuelle kunder, både enkle grep og mer avanserte tilpasninger. Blant annet vil en oppdatert nettside bli prioritert av søkemotorene framfor sider som ikke blir oppdatert.

Har du tydelige mål for nettsiden din? Ta kontakt hvis du ønsker hjelp til å videreutvikle din nettside. I Skarp har vi lang erfaring med å hjelpe kunder til å ha en lønnsom tilstedeværelse på nett.
Kathrine Kristiansen - Skarp reklamebyrå
Kathrine Kristiansen
Rådgiver, Sosiale medier
Arild Vik - Skarp reklamebyrå
Arild Vik
Partner og rådgiver, tekst, foto og film