Skarp reklamebyrå 20 års jubileum logo

Fremme eller annonsere i sosiale medier? Og hva med det organiske innholdet?

Du har kanskje hørt det før: Ikke bruk fremme/spons knappen på Facebook! Likevel er det mange som går for fristelsen når denne teksten dukker opp: «Dette innlegget oppnår bedre resultater enn 95 % av de andre innleggene på siden din. Frem det for å få enda bedre resultater.»

La oss gi deg grunner til at du skal lage annonser i annonseadministrasjonen, og ikke fremme innlegg.

Grunner til at vi vil du skal unngå fremme-knappen:
– Lite konkurransedyktig
– Du minster muligheten til å gjøre endringer i innholdet
– Færre resultater ved fremming enn ved annonsering

 Er du så strålende fornøyd med det innlegget du har laget og tenker det hadde vært fint å fremme det litt? Prøv å motstå fristelsen, for innholdet kan nå mye lenger hvis du bare oppretter en annonse på det.

Gode grunner til å opprette annonse:
– Ha full kontroll på budsjettet
– Tilpass innholdet til de ulike plasseringene
– Lag dynamiske annonser
– A/B-testing
– Detaljert innsikt i annonseresultatene

Selv om du lager annonser så trenger du ikke å velge bort det organiske innholdet. Tvert imot, vi vil at du skal bruke begge deler!

Gode grunner til å lage organisk innhold:
– Pleier kundeforhold
– Gir innsikt om hvem som følger deg og gir et bra utgangspunkt til annonser
– Gjør profilen spennende og mer innholdsrik å besøke

Sosiale medier er en ferskvare. Synes du det er vanskelig å følge med, vite hva som er aktuelt og være aktiv i sosiale meder? Fortvil ikke. Vi følger med og lager både organisk innhold og annonser for din bedrift.

Klar for en prat om annonsering i sosiale medier?
Solveig Møskeland - Skarp reklamebyrå
Solveig Møskeland
Tekst og innholdsprodusent
Kathrine Kristiansen - Skarp reklamebyrå
Kathrine Kristiansen
Rådgiver, Sosiale medier