Skarp reklamebyrå 20 års jubileum logo

La tallene snakke – sosiale medier er ikke lenger valgfritt!

Se for deg dette scenarioet: Nettsiden din er flunkende ny. Logo og profil ser strålende ut. Produkter er og tjenester oppdatert, bærekrafts-rapporten har blitt iverksatt og nå er dere klare for å ta over verden. Nesten i hvert fall. Spørsmålet er bare, hvordan skal verden få vite om dere?

Bruk sosiale medier!
Vi tror ikke det er mange som spør hvorfor det er viktig i 2022, men hvis du lurte: sosiale medier er den mest voksende delen av digital markedsføring. Det gir deg mulighet til å markedsføre virksomheten, selv med et lite budsjett. Du kan se på det som å delta på en fest du vet at alle andre også deltar i. Her er det mulighet for å mingle, danse på bordet eller slå av en lengre prat i et hjørne. Du kan med andre ord både få bygge merkevaren din og kommunisere målrettet.

97 % av alle kunder gjør undersøkelser om produkter på nett. (Kilde: We are social).
Faktisk er det slik at hos den yngre generasjonen (16 til 24 år) så foretrekkes sosiale medier som sted å søke etter merkevarer. De foretrekker sosiale medier over søkemotorer som Google. (Kilde: Hootsuite).

Tallene snakker, og det er klart vi i Skarp følger nøye med. En gjennomsnittlig bruker tilbringer i dag 2 timer og 27 minutt på sosiale medier hver dag. (Kilde: We Are Social).

Det er ikke lenger valgfritt for bedrifter å delta på sosiale medier. Profilen i sosiale medier vil være bedriftens visittkort. Innlegg og annonser vil være innhold som mulige kunder søker etter når de skal gjøre undersøkelser om produkter. I tillegg vil du få et viktig innblikk i kundene dine og du skaper lojale kunder. 53 % av de som følger merkevarer på sosiale medier, er mer lojal til disse merkene. (Kilde: The Social Habit).

Vi hjelper din bedrift med å lage innhold og annonser som vil gjøre dere mer synlige.
Les gjerne her for å se hvorfor du bør annonsere i sosiale medier. 

Klar for en prat om sosiale medier?
Solveig Møskeland - Skarp reklamebyrå
Solveig Møskeland
Tekst og innholdsprodusent
Kathrine Kristiansen - Skarp reklamebyrå
Kathrine Kristiansen
Rådgiver, Sosiale medier