Nytt krav om Public Profile
Fra 30. juni må alle annonsører på Snapchat ha opprettet en Public Profile for å få lov til å annonsere på plattformen. Dette betyr at din virksomhet også kan bli oppdaget organisk.
Hvis du lurer på hva en Public Profile er, kan du sammenligne det med den profilen bedriften har på Facebook og Instagram. Profilen er som bedriftens visittkort på Snapchat. Og den kan brukes utover annonseringen som blir gjort. Det er mulighet for å legge til høydepunkter, organisk innhold og produktkatalog. En Public Profile gjør at bedriften blir søkbar og at man kan bli @nevnt av andre, som igjen gjør bedriftens profil mer synlig.
Hva trenger du å gjøre?
Hvis bedriften din ikke har en Public Profile på Snapchat allerede, så kan vi ordne dette for deg. Videre vil du få innlogging hvis du ønsker å opprettholde organisk innhold på profilen selv. Hvis ikke kan vi også hjelpe til med dette.
Det er mye moro du kan gjøre på Snapchat og dette er annonsemulighetene du har:
Snap Ads – video eller bilde med ulike call-to-action muligheter.
Story Ads – lag en story.
Produktkatalog Ads – innenfor denne kategorien kan du også velge forskjellige typer annonser.
Collection Ads – Legg inn flere produkter eller tjenester som er klikkbare i bildet eller videoen din.
Filter – eksempel på dette er stedsbasert filter.
AR-opplevelser – bruk den populære AR-lens muligheten.
Hvor blir annonsene plassert?
Dette er også noe vi har mulighet til styre, og som vil være avhengig av hvilken type annonse du skal kjøre. Vi hjelper deg med beste løsning her.