Bannerannonsering på Google Ads - Display nettverk
Vis displayannonser til hvem du vil – når du vil!
Skarp har kompetente medarbeidere som bistår din bedrift i å nå målene for annonseringen.

Hva er Google Ads – display nettverk?
Google Ads – Display nettverk er et annonsenettverk bestående av tusenvis av norske og globale nettsider og nettaviser, der du kan vise igjen med dine bannerannonser. Dette må ikke forveksles med søkeordsannonsering i søkemotorer. Displayannonser er bannerannonser i form av HTML5, bilde, tekst eller videoer som vises som reklame på nettsteder som eksempelvis Dagbladet, Dagsavisen og Sandnesposten.
Hvordan treffer jeg mine målgrupper med display annonsering?
Verktøyet Google Ads gir oss mange muligheter for målretting. Vis et skreddersydd budskap i et eller flere av de utallige displayformatene som er tilgjengelig. Vi kan styre bannerannonsene dine direkte inn mot de målgruppene du har ønske om å nå.
Eksempel på målretting er:
- Plattform (mobil, desktop,
- nettbrett)
- Geografi
- Alder
- Kjønn
- Klokkeslett
- Interesser
- mm.
Du kan eksempelvis kjøre en målrettet display kampanje for å treffe kvinner mellom 25-44 år, fra Stavanger, Sandnes og Sola, som leser nyheter fra Dagbladet på mobiltelefon på mandager og torsdager mellom klokken 16 og 22.
Hvor vises mine bannerannonser?
Du kan vise annonsene dine både på internasjonale, nasjonale og lokale nettsteder og aviser.
Her er noen eksempler på nettsider og nettaviser som er tilgjengelige i Google display nettverket: YouTube, Dagbladet, Nettavisen, DinSide, TV2, Hegnar, Rogalands Avis, Roganytt, Sandnesposten, Jærbladet og Solabladet.
Målbare resultater
Verktøyet Google Ads gir oss unik innsikt i hvordan kampanjene til en hver tid går. I tillegg til å telle visninger og klikk på bannerannonsene, får vi også innsikt i demografiske data som alder, kjønn og geografi. Du får vite når på døgnet folk ser og klikker på annonsene dine, og ikke minst hvilken av annonsene i kampanjen som leverer best.