Skarp reklamebyrå 20 års jubileum logo

Folkehallene

Utfordring
Sommer i Folkehallene er et gratis aktivitetstilbud for barn. Hver dag i hele skoleferien inviteres barn til spennende aktiviteter som blant annet klatring, skating, dans, badminton og e-sport i fire haller.

Dette er et kjærkomment aktivitetstilbud for barn som er hjemme i ferien. Her kan barna få gode opplevelser i trygge rammer.

Skarp ble utfordret til å utarbeide profil og kommunikasjonskonsept samt utarbeidelse og oppfølging av markedsføringsplan.

Løsning
Vi laget en profil i lette sommerfarger med lekne illustrasjoner. I all kommunikasjon ser vi på måter å kommunisere at tilbudet er for alle. Og at det er ok å komme alene. For på Sommer i Folkehallene skal det være lett å få nye bekjentskaper!

For å gjøre informasjonen om tilbudet så enkel som mulig utarbeidet vi en oversiktlig nettside, som tydelig viser hvilke aktiviteter som er i hvilken hall. Vi valgte å annonsere bredt på digitale flater, radio og lokalavis.

Resultat
En godt fornøyd kunde, som første helgen, kun i den ene av hallene, fikk besøk av over 4000 barn! Vi gleder oss til fortsettelsen!

sommerifolkehallene.no